Ta’lim yo’nalishlari

bo'yicha umumiy ma'lumotlar

Musiqa va san’at yo'nalishi

Maktabda musiqa yo‘nalishi bo‘yicha , jumladan: fortepiano, torli cholg‘ular, estrada cholg‘u ijrochiligi, xalq cholg‘ulari, damli va zarbli cholg‘ular, an’anaviy cholg‘u ijrochiligi, an’anaviy xonandalik, akademik xonandalik, estrada xonandaligi. San’at yo‘nalishi bo‘yicha , jumladan: xoreografiya, tasviriy san’at, amaliy san’at, teatr san’ati bo‘yicha tumanimizning o‘g‘il va qizlari bilim olishmoqda. O‘quv-tarbiya jarayonini tashkil etishda quyidagi muddatlarga amal qilinadi:
Dars kunlari
Dushanba - Juma
08.30 - 17.00
Shanba
08.30 - 15.00
Yakshanba
Dam olish kuni

Musiqa yo'nalishi

Fortepiano mutaxassisligi

Oʻzbekistonda fortepiano musiqasi 1920—30 yillarda V. Uspenskiy, B. Nadejdin qayta ishlagan oʻzbek xalq kuylaridan boshlab, keyinchalik G. Mushel, X. Izomov, B. Giyenko, Sayfi Jalil, N. Zokirov, oxirgi yillarda D. Saydaminova, R. Abdullayev, A. Nabiyev, M. Otajonov, D. Omonullayeva va boshqalarning miniatyuralari, sonata va konsertlari, koʻp qismli turkumlari bilan boyidi. Oʻzbekistonda fortepiano ijrochiligi sanʼati rivojiga A. Lisovskiy, N. Yablonovskiy, Oʻzbekistonda xizmat kursatgan artistlar O. Yusupova, A. Sharipova, Oʻzbekistonda xizmat koʻrsatgan oʻqituvchi T. Popovich, xalqaro tanlovlar gʻolibi E. Mirqosimov va boshqalar oʻz hissasini qoʻshgan.
O'qish davomiligi :

Torli cholg‘ular mutaxassisligi

Torli musiqa cholgʻulari, xordofonlar — musiqa cholgʻu asboblari guruhi; tovush manbai sifatida mopnap qoʻllanadi. Keng tarqalagan torli asboblar qatoriga gitara, sitor, bas gitara, skripka, violonchel, alt, banjo, mandolina, arfa, balalayka kabi asboblarni kiritish mumkin. Oʻzbekiston hududida koʻp uchraytigan torli asboblar rubob, dutor, tor, gʻijjak, chang va qomusdir. Tovush chiqarish usuliga qarab torlikamonli (kamon yoki smichok bilan chalinadigan skripka, gʻijjak kabi), torlimezrobli (mezrob yoki nohun yordamida chalinadigan tanbur, ud, rubob), torlichertma (dutor, doʻmbira, qonun), torliurma (chang, fortepiano) kabi asosiy turlarga ajratiladi.
Torli cholg‘ular

Damli va zarbli cholg‘ular

Urma va zarbli cholg’ulari xozirda yurtimizda nafaqat milliy cholg’ularimiz balki, chet el estrada zarbli cholg’ulari (Ksilofon, kichik va katta baraban, litavra, vibrafon, marimba) ham juda ham keng ommalashib bormoqda. Bulardan eng keng ommalashgan cholg’ulardan biri bu baraban (drum kit) cholg’usidir. Baraban to’plamining eng asosiy qismlari tarkibiga katta baraban (kick), kichik baraban (snare drum), xay xet (hi hat), tomlar 1-2 (toms 1-2), yon tom (floor tom), va tarelkalar (cymbals) ni kiritishimiz mumkin.
O’qish davomiligi

Xalq cholg‘ulari

O‘zbek musiqasida milliy cholg‘u sozlari ijrosining o‘rni beqiyos. Ulardan samarali foydalanish esa bizga ko‘plab imkoniyatlarni beradi. Biz ularda sifatli, mukammal darajadagi ijroni yaxshilashimiz, ularda mukammal darajada ijro qilishimiz uchun esa ularni sifatiga ham alohida ahamiyat qaratishimiz lozim. Ularni ko‘plab mutaxasislar qayta ishlab, taraqqiylashib, uni yanada ham ijro imkoniyatlarini kengaytirdi. Bu – milliy sozlarimizning ijrosini yanada mukammallashishiga olib keldi. Kalit so‘zlar: An’anaviy cholg‘u, nay, surnay, sibizg’a,karnay, chang, rubob, qashqar rubob.
O’qish davomiligi

Akademik xonandalik

Akademik yo‘nalishda barcha millat vakillari kuylay oladilar, lekin doim talaffuz etishda o‘zgarish ro‘y beradi. “Til ovoz naychalarining vibratsion ishiga o‘z ta’sirini ko‘rsatadi, ta’sir ko‘rsatibgina qolmay kekirdak faoliyatida ham katta o‘rin egallaydi” (L.Dmitriev). Iste’dodli akademik yo‘nalishda kuylovchi xonanda uchun kuylash qancha oson bo‘lsa, milliy yo‘nalishda kuylash ham shuncha oson bo‘ladi. O‘zbekistonda bu ikki yo‘nalishda kuylagan xonandalar bor, bular xalq artistlari K.Zokirov, N.Xoshimov, S.Yarashev, A.Azimov, S.Qobulova va boshqalar.
O’qish davomiligi

An’anaviy cholg‘u ijrochiligi

Rubob — torli cholgʻu asbobi. Rubob eng qadimiy cholgʻu asboblari turiga kiradi. Oʻzbek, tojik, uygʻur, afgʻon va boshqa sharq xalqlari orasida keng tarqalgan. Baʼzi olimlar fikriga koʻra, qadimda 2 torli kamonli rubobdan zamonaviy skripka yuzaga kelgan. Hozir rubobning uch xili mavjud: qashqar rubobi, afgʻon rubobi va pomir rubobi. Afgʻon rubobining 2 ta nomi bor:' 'tojik rubobi va buxoro rubobi'. Dutor- Dutor uchun xalq orasida maxsus kuylar yaratilgan. Bular safiga „Toʻrgʻay“, „Fargʻonacha“, „Tanovar“, „Munojot“, „Rohat“, „Jigarpora“, „Dilxiroj“, „Chertmak“, „Shafoat“, „Suvora“, „Qoʻshtor“ kuylarini kiritish mumkin.
O’qish davomiligi

An’anaviy xonandalik

O’zbek musiqa san’atida an’anaviy xonandalik, o’z sohasi va yo’nalishidan kelib chiqib turli sharoitlarga moslashgan holda shakllanib, rivojlanib kelgan. Mumtoz musiqa san’atimiz orasida o’zgarmas xususiyatlar doirasida shakllangan va eng mukammal an’analarni o’zida aks ettirgan an’anaviy yo’nalish o’zining barcha xususiyati, salohiyati bilan namuna bo’lib kelmoqda. Mumtoz musiqa xonandaligida, o’zbek xalqining eng go’zal urf- odatlari, milliy ruhiyati bilan bog’liq qadriyatlari yuzaga kelib, xalqning boy ma’naviyati namoyon bo’lgan. Shu bois, xonandalik an’anasida mumtoz ashula ijrochilik yo’nalishlari va uslublari shakllanib borgan. Buni an’anaviy xonandalik san’ati yo’nalishlari sifatida yuritish urfga aylandi.
O’qish davomiligi

Estrada cholg‘u ijrochiligi

Estrada orkestri — orkestr turi; estrada musiqasi va jaz namunalarini ijro etuvchi ijodiy jamoa. 20-asrning 20-yillarida jaz orkestri negizida yuzaga kelgan. Tarkibi 14 dan 30 gacha (va undan ortiq) sozandalardan tashkil topadi: kuy yoʻlini ijro etuvchi melodik (asosan, mispuflama cholgʻular — 3—4 truba, 3—4 trombon, 4—5 saksofon) va ritmik (fortepiano, elektr gitaralar, urma cholgʻular) guruxlardan iborat. Estrada orkestrining torlikamonli (skripka, violonchel kabi) va boshqalar cholgʻular qoʻshilishi hisobiga kengaytirilgan turi simfojaz (estradasimfonik orkestri) deb ataladi. Estrada orkestri tarkibiga, shuningdek, xonanda, raqqos va boshqalar sanʼatkorlar kirishi mumkin.
O’qish davomiligi

Estrada xonandaligi

Estrada (ispancha — taxtasupa), estrada sanʼati — 1) keng maʼnoda — koʻngilochar, ommabop badiiy (abadiy, musiqiy, raqs, tomoshaviy va boshqalar) janr va shakllarning umumiy ifodasi; 2) tor maʼnoda — sahnaviy professional sanʼat turi. estradaning rivojlanishi quyidagi koʻrinishlarda boʻlgan: bir tomondan unda anʼanaviy sanʼat namunalari sahna talablariga moslashtirib oʻzgartirilgan (mas, Tamaraxonim va M.Qoriyoqubov ijrosidagi xalq lalarlarining sahna talqinlari, Yusufjon qiziq\shsh askiya anʼanalariga asoslangan konferansyelik chiqishlari va boshqalar) yoki milliy janrlar negizida yangi sahna turlari yaratilgan
O’qish davomiligi

San’at yo'nalishi

Xoreografiya

Oʻzbekistonda garchi raqs asrlar davomida yashab, rivojlanib kelgan boʻlsada, oʻtmishda raqs yozilmagan. Natijada qanchadanqancha mumtoz va xalq raqslari izsiz yoʻqolib ketgan. 1936—41 yillardagina etnograf Iraida Vaxta "Katta oʻyin" nomli Fargʻona raqs turkumini soʻz bilan yozib olgan. Unga Gʻulom Zafariy va musiqashunos Ye. Romanovskaya yaqindan yordam bergan. Shu davrda Us t a Olim Komilov bilan Tamaraxonim "Doyra darsi" mashgulotlarini yaratib, shu asosda yosh ijrochilarni tarbiya qila boshlagan. Ammo rake yozuvini yaratish uchun muayyan bir tizim ishlab chiqish lozim edi. Bu ishni Roziya Karimova raqs harakatlari asosida ishlab chiqdi. "Fargʻona raqsi", "Xorazm raqsi", "Buxoro raqsi", qoʻllanmalari, "Oʻzbek raqslari" dareligi va boshqa;
O’qish davomiligi

Tasviriy san’at

Tasviriy sanʼat faqat koʻrish mumkin boʻlgan narsalarnigina tasvirlab qolmay, balki asarlarida hodisalarning vaqtinchalik rivoji, uning u yoki bu qismi (fabula), erkin hikoyanavislik, dinamik harakatlarni ham aks ettirib, dunyoni gʻoyaviy oʻzlashtirish imkoniyatlarini kengaytiradi. Tasviriy sanʼat insonning ruhiy qiyofasini, uning oʻzgalar bilan oʻzaro munosabatlarini, tasviriy holatning psixologik va emotsional mazmunini ham yoritadi. Baʼzan mavjud boʻlmagan, rassom tasavvurining mahsuli boʻlgan obrazlarni ham yuzaga keltiradi. Insoniyat tarixidagi turli davrlarni aks ettiradi. Davrning faqat hissiy holatigina emas, balki uning gʻoyaviy mohiyati, siyosiy, falsafiy, estetik va etik gʻoyalari ham tasviriy sanʼatning mazmuniga aylanadi. Tasviriy sanʼat obrazlarining koʻrgazmaliligi rassomga hayotning muayyan hodisasiga oʻz munosabatini yuksak darajada ifodalashiga imkon beradi
O’qish davomiligi

Amaliy san’at

Amaliy sanʼat, amaliy bezak sanʼati – bezak sanʼati sohasi; ijtimoiy va shaxsiy turmushda amaliy ahamiyatga ega boʻlgan badiiy buyumlar tayyorlash va kundalik turmush ashyolari (asbob-anjomlar, mebel, mato, mehnat qurollari, kiyim-kechaklar, taqinchoqlar, oʻyinchoqlar va boshqalar)ni badiiy ishlash bilan bogʻliq ijodiy meh-nat sohalarini oʻz ichiga oladi. Amaliy sanʼat asarlari koʻz bilan koʻrish, his etish va anglashga moʻljallangan. Amaliy sanʼat asarlari va bu-yumlari insonning moddiy muhitini goʻzallashtirishga, estetik boyitishga xizmat qiladi, ayni paytda oʻzining koʻrinishi, tuzilishi, xususiyatlari bilan insonning ruhiy holati, kayfiyatiga taʼsir etadi, bezatilgan narsalar hayotda foydalanilishidan tashqari badiiy qimmati boʻlgani uchun ham qadrlanadi. Shuning uchun xom ashyoning goʻzalligi va nafis xususiyatlarini namoyish etish, unga ishlov berish mahorati va usullarining koʻpligi Amaliy sanʼat da estetik taʼsirni oshiruvchi ahamiyatga ega faol vositalar-dir.
O’qish davomiligi

Teatr san’ati

Teatr sintez sanʼati boʻlib, jamiyat hayotida, tomoshabinlarning maʼnaviy va estetik tarbiyasida muhim oʻrin tutadi. Unda dramaturgiya, musiqa, tasviriy sanʼat, raqs, meʼmorlik ajralmas birlikni tashkil etadi. Teatrning muhim vositalaridan biri sahna nutqidir. Aktyor qahramonning pyesadagi soʻzlarini oʻzlashtirib olar ekan, qahramon qiyofasida, holatlarda turib uning nutqiy tavsifini yaratadi, boshqa personajlar bilan muloqotga kirishadi. Sahna nutqi xarakterlarning ochilishida, asar mazmuni, konfliktining yoritilishida muhum oʻrin tutadi
O’qish davomiligi

Baxshichilik san’ati

xalq dostonchisi. Qoʻshiq va dostonlarni yoddan kuylovchi, aytuvchi, avloddan-avlodga yetkazuvchi sanʼatkor. Baxshi soʻzi baʼzan shaman maʼnosida ham qoʻllanadi. Dostonchilarni esa yuzboshi, soqi, sannovchi, jirov deb ataydilar. Baxshilar, asosan, ikki toifaga — ijrochi va ijodkor Baxshilarga boʻlinadi. Ijro-ch i Baxshilar, asosan, ustozidan oʻrgangan dostonlarni juzʼiy oʻzgarishlar bilan aynan kuylasalar, ijodkor Baxshilar ogʻzaki epik anʼana asosida dostonning oʻz variantlari, hatto ular asosida yangi dostonlar ham yaratadilar. Bunday Baxshilar shoir deb ham yuritiladi. Mas, Ergash shoir, Fozil shoir, Poʻlkan shoir, Abdulla shoir, Xidir shoir va boshqa Baxshi doston va qoʻshiqdarni qoʻbiz, doʻmbi-ra, dutor kabi sozlar joʻrligida kuy-laydi. Xorazm Baxshilari dostonlarni asosan, dutor, qisman tor bilan ijro etadilar, ularga gʻijjak va boʻlamonda sozchilar joʻr boʻladilar. Doston kuylash, shogʻird yetishtirishda qatiy tartib, qonun-qoidalarga rioya qilingan
O’qish davomiligi
Vazifalar

Ta’lim jarayonining asosiy vazifalari quyidagilar hisoblanadi:

- o‘quvchilarga o‘zlarining

maktabdan tashqari ta’lim bo‘yicha nazariy va amaliy bilimlarini shakllantirishda yordam berish

- o‘quvchilarni o‘qitish

va tarbiyalash sifatini yaxshilash maqsadida o‘quv-tarbiya va uslubiy ishlarni takomillashtirish

- o‘quvchilarni o‘z qiziqishlari

bo‘yicha kasb-hunarning boshlang‘ich sirlarini egallashlarida ota-onalarga uslubiy ko‘maklashish

- o‘quvchilarning mustaqil

bilim olishlari va ijodiy mehnat qilishlariga shart-sharoitlar yaratish

- har bir o‘quvchining

bilim darajasi va ijodiy imkoniyatlarini aniqlash va rivojlantirish

- maktabdan tashqari

maktabdan tashqari ta’lim sifatini yanada oshirish

Maktab

Ta’lim jarayoni

Choraklar oralig‘idagi ta’tillar davrida pedagog xodimlar tomonidan o‘zlashtirishi past bo‘lgan o‘quvchilarning bilim saviyasini tahlil qilish va ular bilan qo‘shimcha ishlash, ularga maslahatlar berish, ota-onalar va o‘quvchilar o‘rtasida musiqa va san’atning inson ma’naviy va madaniy saviyasini oshirishdagi o‘rnini targ‘ibot-tashviqot qilish maqsadida tadbirlar tashkil etish, o‘quvchilar uchun shaxsiy va taqvimiy ish rejalari tuzish kabi ishlar amalga oshiriladi.
Kuzgi ta’til

kuzgi ta’til - 4 noyabrdan boshlab 6 kalendar kun

Bahorgi ta’til

bahorgi ta’til - 21 martdan boshlab 7 kalendar kun

Qishki ta’til

qishki ta’til - 28 dekabrdan boshlab 14 kalendar kun

Yozgi ta’til

yozgi ta’til - 1 iyundan boshlab 2 sentabrgacha

Excellent Point
4.7
Client Feedback
Top Company